I år kan konsertarrangører over hele Norge se frem til et ekstra innholdsrikt Marked for Musikk, med internasjonalt preg, fagprogram og prisutdelinger når europeiske YAMsession igjen blir en del av arrangementet. Velkommen til Larvik 19. – 21. oktober.
Som i 2016, utvides Marked for Musikk igjen med YAMsession (Young Audience Music) – en europeisk arena for konsertvisninger, kompetanseutveksling og nettverksbygging. I praksis vil det både si «business as usual»; tre dager stappfulle av konserter beregnet på et ungt publikum, og en utvidelse av programmet med mer faglig innhold.
Et program å glede seg til
YAMsession skulle egentlig vært en del av Marked for Musikk i 2020, men måtte utsettes grunnet koronasituasjonen. Nå er vaksineringen godt i gang over hele Europa, og det planlegges for et arrangement med internasjonal sus i Larvik i oktober. Aktuelle smittevernstiltak vil selvsagt bli gjennomført, og Marked for Musikk fikk god erfaring i trygg gjennomføring av arrangementet i 2020.
– Marked for Musikk-deltakerne kan glede seg til et ekstra innholdsrikt arrangement i år, med et mer internasjonalt preg og mye spennende som skjer. Det blir og både norske og utenlandske konserter, foredragsholdere og deltakere, og et større fagprogram med foredrag, produsentforum og prisutdelinger, forteller programansvarlig i Marked for Musikk, Linda Gjersøe Helseth.
Påmelding fra 30. august
Totalt skal det vises frem 25 konsertproduksjoner i forskjellige sjangre som hiphop, folkemusikk, opera, viser, klassisk og blues.
– Hvis du er på jakt etter gode konserter for barn og ungdom, inspirasjon og nettverksbygging – er Marked for Musikk og YAMsession 2021 arenaen du bør besøke denne høsten. Vi Hold av datoene, oppfordrer Linda.
Programmet for årets Marked for Musikk / YAMsession slippes løpende utover sommeren, følg med på Facebook og her på nettsiden. Påmelding åpner 30. august.
Se bilder fra YAMsession 2016 i Larvik her